You are here: Home / event marketing / Google predstavil Google+ Udalosti (events)
Google predstavil Google+ Udalosti (events)

Google predstavil Google+ Udalosti (events)

Podujatie, udalosť, oslava, stretnutie, párty, event, to nie je len tu a teraz. Aj keď ako návštevníci, alebo ako hostia to presne takto vnímame. Ale ako organizátori podujatí, event manažéri vieme, že je to úplne o niečom inom. Je o tom, čo všetko sa deje PRED podujatím, POČAS samotného podujatia a aj PO ňom. A čo ma vôbec neprekvapilo, vie to aj Google. Teda aspoň som si to myslela.

Pred pár dňami Google “vylepšil” svoju sociálnu sieť a spustil Google+ Udalosti (Events). Spolu s tým spustil aj vlastné katastrofické PR, ale úprimne, naozaj nemajú Google+ Udalosti potenciál?

Ak si pozorne pozriete o čom Google+ Udalosti sú, neujde vám, že je to služba určená primárne pre “žúrky”.

A späť k tomu, čo ako event či PR manažéri (ne)potrebujeme: nepotrebujeme len ďalší spôsob, ako zdieľať fotky. Používame Facebook, YouTube, Twitter, Storify či Instagram. Nepotrebujeme party mode.

Potrebujeme nástroj pre vytvorenie a manažovanie minimálne stredne náročných podujatí, nástroj obsahujúci RSVP manažment, nástroj, ktorý má zakomponovanú technológiu kontinuálneho prenosu audiovizuálneho materiálu. Nástroj, ktorý obsahuje možnosť zdieľania aj iných výstupov ako sú fotografie, či videá (prezentácie).

Preto ma prekvapilo, že Google, spoločnosť, ktorá “vie všetko” a ktorá prezentuje Google+ Udalosti ako niečo, čo je tu pre nás PRED, POČAS aj PO podujatí, predstavila iba priemerný nástroj, ktorý možno výstižne opísať iba dvomi slovami “party mode”.

Možno si poviete, že nie som objektívna, že je fakt super, že Google prepojil Google+ a Google kalendár. Jasne, znie to ako skvelá fičura, napriek tomu si Google pekne “zavaril”. Práve toto prepojenie spôsobilo Googlu obrovskú PR katastrofu.

Robert Scoble, človek s ohromným vplyvom v online i offline prostredí, človek, ktorý sociálnu sieť Google+ propagoval, čo propagoval, ospevoval ako sa len dalo… je určite niekto, koho by asi nikto nechcel naštvať. Googlu sa to podarilo…

Google+ dal totiž užívateľom možnosť pridávať pozvánky do kalendára hocikoho, bez súhlasu. S miliónmi nasledovníkov, bol Scoblov kalendár okamžite zaplavený spamom. Takto nastavený systém je žiaľ zrelý primárne na zneužívanie.

Že bol naozaj naštvaný si možete pozrieť tu:

http://watch?feature=player_embedded&v=zYaVdBFqfI4

Nepochybujem o tom, že Google+ Udalosti majú svoj význam z hľadiska SEO. Vytvorenie udalosti na Google+ môže ovplyniť výsledky vyhľadávania. Ale počkajme aspoň dovtedy, kým Google vyrieši svoj problém. Pre nedočkavých je tu článok Ako na Google+ Udalosti.

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top