You are here: Home / event manažment / Firemný event: cieľová skupina DETI
Firemný event: cieľová skupina DETI

Firemný event: cieľová skupina DETI

Rovnako ako my, hlavní protagonisti firiem (zamestnanci), zo dňa na deň starneme, spolu s nami starnú aj firmy, v ktorých pracujeme. Transformačný proces, v ktorom sa slobodné kolegyne menia na vydaté a slobodní kolegovia na ženatých, má obvykle časom za následok populačné prírastky (nie vždy nevyhnutne v tomto poradí). Firemné akcie, tak ako sme ich pripravovali doteraz, strácajú pre podstatnú časť zamestnancov svoje čaro. Po tichu vznikajúci tlak postupne silnie a jeho výsledkom je vznik firemných eventov orientovaných na novú cieľovú skupinu: rodiny s deťmi.

Cieľová skupina: deti

Keď plánujete podujatie pre deti, musíte o nich niečo vedieť. Deti majú ohromnú fantáziu. Potrebujú neustále niečo hľadať a objavovať: dobrodružstvo, zážitky. Sú veľmi zvedavé: ako ďaleko môžu zájsť, a čo sa stane, keď zapnú tatinov notebook, odpoja mobil z nabíjačky… Dnešné deti vo veku 2 – 5 rokov vedia pracovať s počítačovou myšou, spustiť jednoduché aplikácie, a používať smartphone oveľa skôr ako si vedia zaviazať šnúrky, alebo sa bicyklovať. Mestské deti často už vo veku 7 rokov komunikujú cez Facebook, majú mobil, hrajú jednoduché online hry.

Deti sa radi socializujú, stretávajú s inými deťmi, vzájomne si vymieňajú informácie a tie menšie sa napodobňujú (pričom dôkladne pozorujú reakcie rodičov). Majú radi televízne reklamy. Chcú ísť na miesta, ktoré vidia v telke, hoci tam práve beží kreslená rozprávka, chcú stretnúť svoje obľúbené postavy z televízie. Sú ľahko ovplyvniteľné. Túto cieľovú skupinu je jednoduché získať si. Musíte jej však prispôsobiť úplne všetko: miesto, čas, trvanie, program, výber jedál, ale aj ľudí.

1. vhodné miesto

Nájsť miesto, lokáciu, vhodnú aj pre deti nie je vôbec ľahké. Vhodné zázemie je nevyhnutnosťou. Nielen sociálne vybavenie, potrebná bude aj miestnosť pre mamičky na prebaľovanie, kojenie, alebo upokojenie malých detí. Ideálne miesto pre event organizovaný v lete zahŕňa aj množstvo trávnatých plôch. Miesto, ktoré vyberiete musí byť uzatvorené, ohraničené. Vopred sa informujte, či sa podujatia zúčastnia aj deti s pohybovým obmedzením. Pri výbere miesta musíte zohľadniť niekedy napríklad aj bezbariérový prístup.

Vždy sa pripravte aj na mokrú variantu: zabezpečte párty stany, výhrevné telesá, tuli vaky, deky,…

Spýtajte sa manažéra vybraného miesta, či majú dostatočnú skúsenosť so zabezpečením podujatí pre deti. Pýtajte si referencie. Pozrite si fotografie predchádzajúcich eventov.

2. správny čas: začiatok eventu a jeho trvanie

Dôležité je dôkladné zváženie trvania eventu a jeho začiatok. Všeobecne platí, že akcie pre deti nemajú mať dlhé trvanie. Event pre školákov by nemal trvať viac než tri hodiny. Pre predškolské deti môže byť aj 90 minút veľa. Čo sa týka správneho určenia začiatku podujatia musíte mať na pamäti, že pre predškolské deti sú vhodnejšie dopoludňajšie hodiny (pred poludniajším spánkom). Samozrejme, môžete posunúť začiatok eventu na popoludňajšie hodiny, po obednom spánku detí. Ak sa rozhodnete takto, musíte počítať s tým, že nie všetky deti prídu na druhú, časť z nich príde aj po štvrtej hodine (každé dieťa spí inak).

3. sprievodný program a aktivity

Pri tvorbe programu pre deti vychádzajte vždy z toho, že dieťa sa nedá oklamať, a preto všetky sprievodné aktivity musia byť úprimne nielen navrhnuté, ale najmä zrealizované. Pripravte si rôzny program a aktivity vhodné pre viaceré vekové kategórie: 0 – 3, 4 – 8, 9 – 13 rokov. Pri ozaj veľkom počte detí si môžete dovoliť aj užšie vekové rozpätie a teda viacero kategórií.

Naplánujte veľa hier a súťaží, viac, než si myslíte, že budete realizovať. Niektoré hry a súťaže pre deti môžu v skutočnosti ubiehať rýchlejšie. Nezabudnite ani na odmeny pre výhercov. Môžete zabezpečiť aj tvorivé dielne, maľovanie detí na tvár, živé neškodné zvieratká (poníky, malé kozičky, zajačiky), alebo nafukovacie hrady, či trampolíny. Deti milujú skákanie.

Pripravte aj niečo, čo doma určite nezažijú: penová párty v letných mesiacoch nadchne nielen deti, ale aj dospelých. Rodičov vopred nabrífujte, aby vzali deťom náhradné oblečenie, alebo plavky. Zabezpečte dostatočné množstvo uterákov (aj s logom spoločnosti).

Motivovať staršie deti (13+), aby sa zapájali do programu (súťaží) je ťažšie, ale nie nemožné. Môžete pre ne zvoliť náročnejšie športové aktivity. Možno uvažujete nad tým, že pre staršie deti je vhodnejší pasívny program, ale nezabúdajte na fakt, že doma sedia pri telke a pri počítači dosť dlho. Preto si nemyslím, že premietanie filmu je dobrý nápad.

Deti chodia na firemné akcie v sprievode svojich rodičov. Urobíte dobre, ak pripravíte program aj pre mamičky a oteckov: škola varenia spojená s ochutnávkou, vizážista, stylista, kaderník (kto by odolal?), BBQ súťaž, prezentácia (ekologických látkových plienok), škola tanca, alebo cvičenie (zumba, kickbox) so športovou legendou či celebritou, rýchlokurz golfu…

Opäť, zistite si, či prídu aj deti s pohybovými, či inými zdravotnými obmedzeniami. Niekedy bezbariérový prístup nestačí, dôležitý je aj extra program a animátori ovládajúci napríklad aj posunkovú reč.

4. občerstvenie

Veľmi dôležitý je vhodný jedálniček. Nechajte si poradiť, pokiaľ sa na vami vybranom mieste organizujú časté akcie pre deti, určite vedia, čo je vhodné podávať deťom a čo nie. Nič nepokazíte, ak objednáte aj mliečne dezerty, piškóty, detské výživy, alebo krupicovú kašu.

V letných mesiacoch musíte myslieť aj na pitný režim detí. Deti uprednostňujú sladené vody a ja som toho názoru, že z času na čas im neublížia. Podstatné je, aby boli bez konzervantov, umelých príchutí a farieb.

Zistite vopred, či niekto z pozvaných detí nemá potravinovú alergiu. Prispôsobte tomu výber dobrôt.

5. personálne zabezpečenie

Zistite koho majú deti radi, kto je momentálne vyhľadávaným zabávačom a koho určite väčšina detí veľmi dobre pozná z televíznej obrazovky (Mária Podhradská, Richard Čanaky, Nany a Krištof). Budete potrebovať skúsený tím animátorov, zabávačov, moderátora, maskota, fotografa, kameramana, opatrovateľky detí. Nakoľko pripravujete podujatie pre deti, zvážte aj prítomnosť zdravotníka. Dokonca aj vtedy, ak vám táto povinnosť nevyplýva zo zákona.

6. ostatné

V závislosti od miesta a od počasia, nachystajte krémy na opaľovanie, spreje proti hmyzu, krémy po uštipnutí. Uľahčite to čerstvým mamičkám a zadovážte aj veci, ktoré doma občas zabúdajú: jednorázové papierové podbradníky, plastové lyžičky, vlhčené utierky, jednorázové plienky a prebaľovacie podložky. Získate veľké plusové body.

Na záver

Darčeky pre deti. Vždy, aj pri nízkom rozpočte. Deti sa potešia aj lacným darčekom (balóny). Aj keď máte zoznam detí, a poznáte ich počty, pripravte si darčeky do rezervy. Možno si niekto privedie so sebou kamaráta. Ak by takýto pôvodne nečakaný hosť nedostal to, čo ostatné deti, mohol by byť smutný. A to nie je cieľom podujatia pre deti.

P.S. Rastislav Chudík, ĎAKUJEM Ti za inšpiráciu k tomuto článku.

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top