You are here: Home / event marketing / Online event marketing: užitočné tipy
Online event marketing: užitočné tipy

Online event marketing: užitočné tipy

Propagácii podujatia, teda event marketingu, sa detailne venujem v štvrtej časti seriálu Plánujeme event krok za krokom. Teraz vám prezradím ďalšie zaujímavé tipy vhodné na propagáciu vášho eventu.

1. online teaser kampaň

Ak potrebujete budovať znalosť eventu ako značky, môžete vytvoriť online teaser kampaň.  Na to, aby teser kampaň bola účinná, musíte poznať pravidlá tvorby teasera: Jednotný štýl, rovnaká vizuálna identita všetkých výstupov. Menšie množstvo informácií je viac. Publikum musí vedieť kedy sa kampaň odhalí (alebo jej ďalšia fáza). Ľudia potrebujú presne vedieť, kedy majú byť na pozore. Len vágne “už čoskoro” neudrží ich pozornosť. Všetky teasre musia byť obsahovo odlišné, aby mal divák zakaždým pocit, že sa z nich dozvedel niečo nové (okrem toho sa tak umocňuje celkové posolstvo). Ak má pocit, že sa díva stále na to isté, bez pridanej hodnoty, prestane správe venovať pozornosť. Teaser musí mať zmysel, skutočnú hodnotu a po jeho odhalení aj pridaný obsah. Ak sa teaser zmení na účinný viral, treba ho živiť čo najdlhšie a držať sa ho (príklad Mentos vs. Coca Cola). Budem sa opakovať, ale poviem to ešte raz: Teaser nefunguje na predajné kampane, ale len na branding: buduje znalosť značky.

2. e-mailový podpis

Aktualizujte svoj ​​e-mailový podpis: spropagujte v ňom podujatie a vložte doň link na oficiálne webstránky, či blog o podujatí. Táto drobnosť je obzvlášť účinná ak ju použijú zamestnanci obchodného a marketingového oddelenia vo firme.

3. automatická e-mailová odpoveď v neprítomnosti

Odchádzate a už sa tento týždeň do kancelárie nevrátite, ale zopár ďalších účastníkov podujatia navyše by sa hodilo?. Čo tak pridať link na podujatie do vašej automatickej odpovede? Niečo v zmysle “Momentálne som mimo J kancelárie a vrátim sa v piatok 10/2. Dúfam, že sa k nám v pondelok 13/2 pripojíte na plánovanej konferencii s názvom “Ako efektívne propagovať podujatie” Zaregistrujte sa ešte dnes!”

4. vanity URL

Ak je URL vášho podujatia dlhé a mätúcé, vytvorte krátke “čisté” URL. Čisté URL má viacero výhod: potenciálny návštevník podujatia si ho môže aj zapamätať, skrátená URL je vhodnejšia na vizitky a iné firemné materiály. Táto úprava zlepšuje pozíciu stránky vo vyhľadávačoch. Nikto iný nebude môcť použiť taký istý názov stránky. Teda malo by to byť niečo, čo si ľahko zapíšete alebo zapamätáte, ak chcete URL vložiť na vizitky, letáky, plagáty atď. Rovnako tradičné médiá (vrátane pera) môžu stále fungovať vo váš prospech, aj keď ide o online podujatie.

5. QR kód, MS tag

Údaje ako webová adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, SMS, MMS, geografická pozícia ale aj údaje o vašom evente: názov, miesto, čas a trvanie (vo formáte iCalendar), ktoré si môžete rýchlo a jednoducho uložiť do mobilu. Stačí naskenovať obrázok, ktorý váš mobil načíta a skonvertuje do požadovaného výstupu. K tomu potrebujete 3 veci: mobilný telefón s fotoaparátom, s prístupom na internet a softvér na čítanie kódov nainštalovaný v telefóne.

6. PPC reklama

Môžete zvážiť aj PPC reklamu. Len pre neinformovaných: pri PPC sa neplatí za zobrazovanie inzerátu, ale za skutočného návštevníka webstránok, ktorý klikol na reklamu. Problém je v tom, že spolu s PPC vznikol priestor aj pre PPC podvody. Zo správy firmy Click Forensics vyplynulo, že až 14,1% klikov bolo falošných.

Ak máte ďealšie tipy, pošlite mi ich.

Ak máte záujem o túto tému, prikladám súvisiace články:

1. Seriál: Plánujeme event krok za krokom. Štvrtá časť. Event marketing

2. Event marketing: sociálne médiá

3. Event marketing: online tlačové správy a PR web

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top