You are here: Home / event marketing / Event marketing: sociálne médiá
Event marketing: sociálne médiá

Event marketing: sociálne médiá

Facebook

Stránka na Facebooku môže byť výborným zdrojom informácií o účastníkoch podujatia: o čo majú záujem, čo, koho chcú vidieť, počuť. Zistite o aké témy majú najväčší záujem: pomocou funkcie otázky na Facebooku môžete získať informácie, urobiť si rýchly prieskum.

Asi najzaujímavejšou funkciou na Facebooku pre event marketéra je funkcia vytvorenie a správa eventu.

Twitter

Účet na Twitteri je v online event marketingu nevyhnutnosť. Každý event by mal mať celkový, súhrnný hashtag. Musí byť jedinečný, popisný, a krátky (maximálne desať znakov). Hashtag umožňuje učastníkom, ktorí sa nemôžu zúčastniť eventu, sledovať diskusiu a zapojiť sa do nej online.

Ak plánujete podujatie rozdelené do viacerých sekcií, potom je vhodné vytvoriť hashtag pre každú sekciu zvlášť. Väčšina spíkrov dokonca uprednostňuje unikátny hashtag pre svoj vlastný príspevok, či prezentáciu, pretože ten im poskytuje spätnú väzbu v reálnom čase.

Vytváranie hashtagov nestačí. Vo väčšine prípadov je potrebné neustále pripomínať, že existujú, a zabezpečiť tak ich používanie. Oznámte hashtag na začiatku každej sekcie, každej prednášky. Hashtagy by mali byť dobre viditeľné počas celého podujatia, zobrazte ich napríklad na veľkoplošnej obrazovke.

Pripomínajte hashtagy nielen v online, ale aj aj v offline prostredí. Komunikujte ich nielen na webových stránkach podujatia, ale aj v tlačených materiáloch: v programe eventu, na pozvánkach, na tričkách, v e-mailovom podpise, všade, vo všetkých materiáloch, ktoré sú účastníkom podujatia k dispozícii.

LinkedIn

Ak pripravujete odborné podujatie, LinkedIn je ďalšou cennou online platformou. Môžete tu vytvoriť event, ktorý zaradíte do databázy eventov na LinkedIn. Môžete založiť skupinu a v rámci nej diskutovať o podujatí, klásť otázky, prezentovať svoje skúsenosti. Aj prostredníctvom prezentácii zo SlideShare.

SlideShare

Mali by ste vedieť, že okrem prezentácií (PowerPoint, Keynote, OpenOffice) SlideShare podporuje aj .pdf súbory, videá a webináre.

YouTube

Nezabúdajte ani na YouTube, môžete napríklad natočiť rozhovory s kľúčovými spíkrami či hosťami podujatia a vyvolať tak väčší záujem o podujatie. Po evente môžete na YouTube zavesiť videá z podujatia. Z jeho príprav, priebehu, alebo ak chcete, tak aj z afterpárty.

Využívajte video marketing: Vytvorte 30, alebo 60 sekundové promo video o vašej akcii. Jednoducho v aplikácii Microsoft PowerPoint, alebo pomocou programu Windows Movie Maker. Alebo si stiahnite všeobecné video z fotobanky a prostredníctvom programu Windows Movie Maker pridajte stručné intro o vašej akcii. Videá zvyšujú ranking v prirodzenom vyhľadávaní a prispievajú k zvýšeniu dôvery a dôveryhodnosti na vašich webových stránkach. Využívajte video tagy, názvy a popisy.

Ďalšie súvisiace články:

1. Seriál: Plánujeme event krok za krokom. Štvrtá časť. Event marketing

2. Event marketing: online tlačové správy a PR web

3. Online event marketing: užitočné tipy

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top