You are here: Home / event marketing / Lanyrd a(lebo) Plancast? Alebo ako sa registrovať na Koniec sveta

Lanyrd a(lebo) Plancast? Alebo ako sa registrovať na Koniec sveta

Ak organizujete, či plánujete event a vaša cieľová skupina je v online prostredí viac než kdekoľvek inde, je dobré vedieť o týchto dvoch službách. Je pravdepodobné, že budete chcieť využívať služby oboch, teda aspoň vtedy, ak plánujete konferencie.

Čomu slúžia?

Toto je zásadný rozdiel medzi nimi: Lanyrd je služba určená pre publikovanie informácií výhradne o konferenciách a akciách odborného charakteru. Limitné kritérium je, že na konferencii musí byť aspoň jeden spíker. Ja si nepamätám konferenciu bez aspoň jedného rečníka, toľko úvaha. Plancast je v tomto smere univerzálnejší: je určený pre rôzne typy podujatí: koncerty, narodeninové párty, ale aj už spomínané konferencie a tak ďalej.

Registrácia

Registrácia do oboch je bezplatná a veľmi jednoduchá. Do Lanyrd sa prihlásite prostredníctvom profilu na Twitteri. Okamžite sa dozviete, aké konferencie navštevujú vaše kontakty na Twitteri. Plancast je opäť univerzálnejší, čo vyplýva z jeho širšieho záberu – z rozmanitosti eventov. Preto umožňuje prihlásenie ako cez Twitter, tak aj cez Facebook. Vytiahne vaše kontakty z oboch sociálnych sietí a vy si môžete vybrať koho budete nasledovať. Nakoniec si už len vyberiete obľúbené kategórie: filmy, biznis, technológie, startupy, konferencie…

Podujatie Koniec sveta

Rozdielna je interakcia užívateľa so stránkou. Plancast umožňuje “počítať s vami” a zdieľať toto rozhodnutie s vašimi priateľmi na Facebooku a na Twitteri.  Tak si vyberme podujatie. Mňa na Plancast zaujalo podujatie s názvom The end of the world, ktorý sa bude konať, ako isto tušíte, 21/12/2012 v San Franciscu. Event môžete sami editovať: pridať kategóriu, zmeniť detaily a podobne, v štýle Wikipedia. Môžete pridať komentár (alebo si ich len prečítať: oplatí sa, niektoré sú celkom vtipné). Môžete pozvať priateľov, zdieľať na sociálnych sieťach. Ak ste sa na toto podujatie „pripočítali“ omylom, alebo už nemáte záujem, môžete z „End of the world“ vycúvať. Stačí prejsť do svojich „plánov“ a kliknúť na „planned“. Alebo ak ste na stránke s informáciami o podujatí, jednoducho kliknete na „cancel“.

Na druhej strane Lanyrd vám umožní registrovať sa na podujatie priamo ako účastník, alebo môžete podujatie len sledovať (“track”). Toto „tracking“ je porovnateľné s „following“ na Twitteri. Nemusíte sa s eventom „spájať“ ako na LinkedIn. V každom prípade sa môžete podujatia zúčastniť „online“. Môžete si podujatie jedným klikom uložiť do kalendára (do iCal, do MS Outlooku, do kalendára na Google či Yahoo!). Aj tu sa ponúka možnosť event editovať.

Pridanie vlastného eventu

Ak sa rozhodnete pridať event na Plancast, uvediete len základné informácie: čo, kedy, kde. Môžete pridať aj popis podujatia a odkaz na webové stránky podujatia. Lanyrd má o niečo sofistikovanejší prístup. Najskôr si môžete skontrolovať či váš event už neexistuje a vyvarovať sa tak organizovaniu duplicitného podujatia. Môžete tento krok preskočiť a hneď pridať váš event: názov konferencie, stručný opis (tagline), webstránku podujatia, miesto, kde sa bude konať, jej začiatok a koniec. Máte možnosť zakliknúť možnosť, ak bude event „online“ dostupný účastníkom. Môžete uviesť twitter účet konferencie a twitter hashtag. Konferenciu môžete na Lanyrd vložiť nielen ako jej usporiadateľ, ale aj ako spíker alebo účastník.

Na záver

Myslím si, že je tak trochu na škodu, že Lanyrd sa profiluje len cez konferencie a len cez Twitter, pretože má skvelý potenciál a veľké plány. Chce poskytovať pridanú hodnotu návštevníkom podujatí nielen pred eventom. Aj počas eventu: zachytenie konverzácie týkajúcej sa podujatia na Twitteri. Aj po podujatí: zhromaždenie všetkých materiálov, prezentácií, videí, podcastov týkajúcich sa podujatia.

Na druhej strane Plancast integroval Facebook, a bez neho to síce ide (pri tomto tvrdení si fakticky škriabem zátylok: naozaj?!), ale s ním celkom iste lepšie.

Vybrať si musíte sami a nemusí to byť buď – alebo. Môžete využívať obe služby. Môžete pozvať účastníkov aj spíkrov, aby sa pripojili na obe, aby zverejňovali hashtag a Twitter účet podujatia.

Prečítajte si porovnanie Lanyrd a Plancast na Quora od Simona Willisona, spoluzakladateľa Lanyrd, alebo si prečítajte post, ktorý ma k napísaniu tohto článku inšpiroval, jeho autorom je Julius Solaris.

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top