You are here: Home / event manažment / Skutočné dôvody prečo chodíme na firemné akcie, alebo prečo metóda kontrolcé kontrolvé nefunguje

Skutočné dôvody prečo chodíme na firemné akcie, alebo prečo metóda kontrolcé kontrolvé nefunguje

Dostali ste ďalšiu pozvánku na firemnú párty? Opäť na tom istom mieste? Chcete vedieť, v čom je problém?

Pravdou je, že väčšina event manažérov uvažuje rovnako: s cieľom cítiť sa vo svojom rozhodovaní istejšie, osvojíme si koncept tých podujatí, o ktorých si myslíme, že boli úspešné. A to je riskantná stratégia. Po prvé preto, lebo úplne obchádzame cieľové skupiny a ich potreby a po druhé preto, lebo automaticky predpokladáme, že keď niečo funguje inde, bude to rovnako dobre fungovať aj v našom prípade. Môže a nemusí. Dokonca zachádzame až tak ďaleko, že klientom zamietnutý koncept predložíme inému klientovi metódou kontrolcé kontrolvé. Vymeníme logá, zopár viet a je to!

Takto to nemôže fungovať večne. Sústreďme sa na motivácie. Len tak môžeme zodpovedne plánovať event. Čo nás núti ísť na firemné podujatie? Aké sú skutočné motívy? Presne tak. Sú to dôvody, o ktorých by sme v dotazníku spokojnosti celkom určite nepísali.

Ak chceme, aby podujatie malo úspech, nesmieme zabúdať na skutočné „mámiče“ pre hostí:

1. chceme sa uliať z práce

Najčastejším dôvodom, ktorý fantasticky zvyšuje návštevnosť podujatia je možnosť byť na pár hodín, alebo dokonca na pár dní, preč z práce. Ideálne v čase, ktorý je riadne zaplatený. Nie je to pekné, ale je to tak. Toto pri plánovaní podujatia jednoducho musíte zohľadniť. Dajte účastníkom podujatia šancu uliať sa z práce. V komunikácii treba uviesť zopár dosť dobrých dôvodov na ospravedlnenie sa pred šéfom. Prezraďte svojim návštevníkom, prečo je také dôležité zúčastniť sa podujatia. Pretrhnú sa, aby tam boli a možno so sebou privedú aj šéfa. Nakoniec, veď všetci sme len ľudia.

2. chceme jesť, piť a zabávať sa pokiaľ možno zadarmo

Väčšina ľudí to nepovie nahlas, ale na vašej párty sú kvôli jedlu a pitiu. Dokonca to pokojne môže byť aj jediný dôvod, prečo sú tam. Preto nikdy nešetrite na cateringu. Poznám ľudí, ktorí si pamätajú eventy len vďaka after párty.

3. chceme vyriešiť pracovný problém

V obchodnom kontexte sú eventy skvelou príležitosťou na hľadanie kontaktov a klientov. Účastníci majú sklon dívať sa na eventy ako na jedinečný zdroj nových kontaktov, najmä ak nie sú schopní sa inak odprezentovať (marketingovou komunikáciou). No a čo, dajme im príležitosť riešiť si svoj biznis. Pripravíme niekde bokom extra stand-by stolíky a doprajeme im súkromie.

4. šéf nás poslal

V podstate opak bodu 1. Niekedy šéfovia nútia svojich zamestnancov k účasti na akciách. Najmä ak sami chcú podujatie s prehľadom odignorovať. Žiaden problém, len bude treba informovať šéfa o tom, prečo je dôležité, aby jeho podriadení prišli. A netrápte sa tým, že budú znudení. Budú, lebo museli prísť. Ak pozorne čítate, tak už viete ako na to, aby prišli aj o rok s úsmevom na tvári.

5. chceme vypadnúť čo najďalej od rodiny

Ale samozrejme, že aj ja milujem svoju rodinu. Ale niekedy potrebujem vypnúť. Oddýchnuť si od každodennej rutiny, rodinných problémov, detí a aj od milovanej polovičky. Event je vo väčšine prípadov príležitosť pre legitímny únik bez pocitu viny.

Musíme si uvedomiť, že za týmto stojí potreba zabaviť sa, zrelaxovať a vychutnať si príjemné chvíle ďaleko od domova. A to musí byť súčasťou eventu, v rámci sprievodného programu, aby návštevníci mohli načerpať nové sily a vrátiť sa k svojim rodinám šťastnejší. A aj preto, aby prišli aj o rok.

6. niečo nevieme

Máme tendenciu si myslieť, že len odborníci a guruovia sú tí, ktorí by sa mali zúčastniť našich podujatí. Pravdou je, že väčšina ľudí, ktorí sa podujatia zúčastnia, sú tam preto, aby sa dozvedeli viac o niečom, čo ich zaujíma. Dokonca aj samozvaní experti chodia na mnohé akcie preto, aby sa niečo naučili.

Je potrebné vytvoriť hodnotný obsah a prostredie pre zdieľanie informácií. Písať blog a (nielen) na sociálnych sieťach šíriť informácie pred, počas aj po evente. Viac sa dočítate v článku Plánujeme event krok za krokom. Štvrtá časť: Event marketing.

7. chceme darček(y)

Že to znie hlúpo? Je to tak! Veľa ľudí chodí na podujatia, najmä na výstavy len preto, aby si domov priniesli reklamné predmety. A preto nezabúdajte na darčeky!

8. chceme navštíviť a vidieť niečo nové

Nie všetci majú možnosť cestovať. V skutočnosti nie veľa ľudí má možnosť vycestovať zo svojho domova. Ľudské bytosti chcú preskúmať a zažiť neznáme. Preto sa vždy usilujte vybrať originálne miesto. Koniec koncov incentívny cestovný ruch je založený práve na tom.

Prečítajte si ktoré miesto je vhodné v článku Správne miesto pre vaše podujatie. Ako ho nájsť?

9. nechceme minúť ani cent navyše

Po tom, ako návštevník podujatia zaplatí za lístok, vstupenku, či za registráciu, už nechce minúť ani cent. Ak budeme trvať na tom, aby ešte niečo platil, nedopadne to dobre. Naopak, návštevníci budú z akcie sklamaní. Odpoveď “toto nie je v cene, to si musíte zaplatiť” je neprijateľná. Zabudnime na ňu! Ponuka all inclusive je jediné správne riešenie.

10. radi sa pozeráme

Na záver ešte jeden dôvod, ktorý, priznám sa, mi napadol niekoľko týždňov po napísaní tohto článku. Celkom určite však môže rovnako dobre konkurovať všetkým vyššie uverejneným dôvodom. Páni, my vieme, že sa radi dívate na pekné veci. A nemyslím tým len pekné a rýchle autá či chutné jedlá. Preto vyberáme na akcie a výstavy také pekné hostesky.

Napadajú vám ďalšie dôvody? Dajte nám o nich vedieť.

About Tatiana Leporis

I am Tatiana Leporis, marketing lady, who work for Lowe GGK now. worked for JandL, UNIT (current Tempest), CD Ogilvy, Slovnaft, Creo/Young & Rubicam in the past. I am interested in everything related to marketing strategies, inbound marketing and engagement marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top